Un retrat de lectora….

23 06 2009

barques_moltesUna enquesta que corre per el QL?, tan inutil com totes les enquestes, però és un petit joc i ens deixa retratats com a lectors. És un tria i remena de les nostres lectures.

Heus aquí les meves respostes

Recomana’m un llibre: Les veus del Pamano, Jaume Cabré

El llibre que estàs llegint: En el café de la Joventut perduda, Patrick Modiano

L’últim llibre que has llegit: La Mutació sentimental, Carme Torras

El llibre que començaràs aviat: n’hi ha mots al sac de recomanacions, el que em vingui de gust..

El llibre amb el títol més estrambòtic que has llegit: Si menges una llimona sense fer ganyotes, Sergi Pàmies

El llibre amb el millor inici: Anna Karenina, Lev Tolstoi

El llibre el millor final: Ronda Naval sota la boira, Pere Calders

El llibre que més vegades deus haver llegit: Els Tintins, sens dubte

El llibre favorit de la teva infància (o que ara recordis amb més afecte): Didac Berta i la màquina de lligar boira Emili Teixidor

Recomana’m un llibre que no sigui ficció: Entre limones Chris Stewart

El llibre que et va fer saltar les llàgrimes (de riure): Historias negras ( un còmic de Franklin), les extraordinàries aventures d’en Massagran ( JM Folch i Torres)  i les histories del petit Nicolàs ( Sempé). Encara ric ara quan els rellegeixo

El llibre que et va fer saltar les llàgrimes (de tristesa): Cometas en el cielo Khaled Hosseini

El llibre que et va fer encongir-te de por: Algun de l’Edgar Allan Poe llegit als 13 anys

El llibre que et va fer venir ganes de llençar-lo per la finestra: La insostenible lleugeresa del ser , Milan Kundera

Recomana’m una col•lecció: la que es fa un al llarg de la vida de lector

Un llibre que t’agradaria haver escrit: Pinyols d’aubercoc, d’Emili Manzano

Un llibre que vas abandonar (sense acabar): Sobre la bellesa, Zadie Smith

Un llibre que agrada, i molt, a tothom, però a tu no: Els Harry Potters

Un llibre perfecte: Mañana en la batalla piensa en mi , Javier Marias

Un llibre que et van obligar a llegir i vas acabar odiant: no recordo que n’acabés odiant cap ( que repelent, no?)

Un llibre que et van obligar a llegir i et va agradar molt: Tirant Lo Blanc, Joanot Martorell

Recomana’m un còmic/novel•la gràfica: Mafalda, de Quino

Un/a autor/a que vulguis reivindicar: Montserrat Roig

Un/a autor/a inesgotable per a tu: Javier Marias

Un/a autor/a que mai decep: Ian McEwan

Un/a autor/a que no pots veure ni per la televisió: Maria de la Pau Janer

Recomana’m una biografia/autobiografia: Cartes de Mercè Rodoreda- Joan Sales.  No és ben bé una autobiografia, però els dos personatges s’autoretraten a través de les cartes…

La sèrie de llibres que més et va enganxar: Els grumets de la Galera… tendra infantesa

La sèrie que va perdre interès: les series diverses de Enid Blyton : Torres de malory, los cinco… també allà a la tendra infantesa, quan llegíem amb aquella voracitat…

La sèrie completa que tens exposada amb orgull: TINTÍN

Us animeu també a donar les vostres respostes ?

Accions

Information

9 responses

23 06 2009
kweilan

Molt bons llibres! i bona revetlla!

23 06 2009
L'Espolsada

Ei en tenim molts en comú, TINTINS inclosos!
Bona revetlla!
I com no les cartes Sales-Rodoreda, extraordinàries!

24 06 2009
Màgia

Jo també hauria recomanat Les veus del Pamano, és magnífic!

També coincideixo en les Mafaldes i els Tintins, tot i que falten els Astèrixs, no?

Bon St Joan!

26 06 2009
elveidedalt

També vaig caure en l’enquesta. Què vaig dir? No sé. Ara seria diferent.

27 06 2009
Carme Torras

Hola, Viu i llegeix.

No vaig deixar cap comentari aquí quan vas publicar la ressenya del meu llibre, i ara aprofito. Ja et vaig dir al QL el que em va suscitar, així que no em repetiré. Només dir-te que avui m’he recordat de tu quan he llegit una cita atribuïda a Montaigne: “La paraula és meitat de qui la diu (escriu), meitat de qui l’escolta (llegeix)”. Gràcies per haver millorat la mutació amb la teva meitat!

Les veus del Pamano i Mañana en la batalla piensa en mí són dos dels meus llibres predilectes, i subscric que Javier Marías és un autor inesgotable, i Mafalda i els Tintins… quantes coincidències!

1 07 2009
carina

Jo també recomanaria Les veus del pamano i tampoc vaig poderam la insostenible lleugeresa del ser. M’agradaria haver escrit El petit príncep o El vigilant en el camp de sègol. Quin exercici més xulo. Me’l copio per als meus alumnes

5 07 2009
annatarambana

Uf! Quants llibres! Doncs a mi m’encantaven Torres de Malory, me’ls vaig empassar tots!! Tot i que cal reconéixer que en aquella edat anava fluixa de criteri!!!

De la Zadie Smith: costa, però a mi em va agradar el llibre… Potser és un tema de la traducció…

Em queda tan per llegir… A veure si a l’estiu recupero el temps perdut!

5 07 2009
annatarambana

Mira que mona jo, que surto amb el meu avatar propi!!! No, si és que quan una és”pija”…

Em sap greu perquè ara et trenco l’ahormonia estètica… Però en sèrio… no sé com és que em detecta així… Si com a mínim fos el de color blau que faig servir ara… el rosa aquest és de la meva època a blocat! :s

6 07 2009
viuillegeix

espolsada celebro compartir criteri

màgia: també em vaig empassar tots els asterix, em feien riure molt

vei: l’enquesat és dinàmica. Potser l’hauriem de fer un cop a l’any: seria com una fotografia de la nostra evolució de lectors

Carme Torras, un luxe tenir-te de visitant, i també celebro les coincidències

carina, si que pot ser un exercici entretingut pels alumnes, una estona de reflexió sobre el que s’ha llegit segur que és bonisim per a la seva salut

Tarambana, les Torres de Malory són un clàssic que hauria de ser obligatori per a totes les nenes de 10-11 anys. La meva filla , que ara en té 13, els va llegir i va quedar bocabadada esmaperduda i garrativada, com jo a la seva edat. Com ha de ser!!!!

Deixa un comentari

