Novetats editorials

13 07 2009

llibres diversosLa publicitat enganyosa és pertot. Tenim publicitat enganyosa quan anem a comprar, no sé, diguem iougurts. Veus l’anunci per la tele i et sembla que aquells iougurts, menys els peus plans ho curen tot, són boníssims i fins i tot si en menges, aniràs més ben pentinada. Quan els compres, són iogurts, més o menys bons, però iogurts i prou.

Amb les novetats editorials, igual. Fan la gran campanya, et fas les expectatives, i després quan els llegeixes, doncs, mira, n’hi ha que són llibres normalets , n’hi que són bons i n’hi ha que són una llufa.

Les editorials han de vendre producte i els consumidors hem de tenir prou nas per saber distingir el bon producte dins del gran embolcall. Hi ha editorials de confiança que fallen poc i venen el que prometen. N’hi ha que ja saps que és com una loteria, com l’anunci del pernil Navidul.

Així doncs com ho hem de fer per encertar amb la compra de novetats? Ens refiem de la llista dels més venuts? Ens refiem dels crítics dels mitjans ? No sé quin és el seu grau d’independència vers les editorials o vers la seva pròpia butxaca. Reben pressions per deixar bé els llibres? o van a preu fet i han de publicar X crítiques a la setmana i es veuen obligats a llegir i criticar una pila de llibres en molt pocs dies? A vegades, un cop acabat de llegir el llibre em pregunto si el crític havia llegit el mateix llibre que jo. Potser, simplement, el crític i jo sintonitzem la sensibilitat en emissores diferents, i realment el que percebem del llibre no té res a veure….

Ja fa temps que he deixat de comprar novetats, i ….. que diguin el que vulguin, amb els llibres el que funciona és el boca-orella, o sigui que haurem de seguir amb alló de

– y a usted quien se lo dijo”

-pues mi vecina quellegista*, que lo ha leido y le ha gustado mucho

-pues ya ven queridas amigas, nadie le da mejores resultados, confie en el poder del QL? y sera la envidia de sus vecinas…..

( *quellegista: persona que llegeix habitualment i participa activament en el forum QL?)

Anuncis

Accions

Information

6 responses

15 07 2009
elveidedalt

Això del QL té remei o és per sempre?

15 07 2009
viuillegeix

veí, em fa por que no tingui remei

18 07 2009
Mireia

Jo ho tinc molt clar: me’n refio del boca orella (on els blogs hi tenen un pes força important), ja sigui amb una novetat o amb un llibre que fa anys que és pubicat.

22 07 2009
Magia

El poder del QL? no es pot mesurar, es la millor eina a l’hora d’escollir un llibre (tot i que, com a tot arreu, sempre ens podem endur decepcions…).

23 07 2009
Llibreria l'Aranya

Sincerament:
1) No refiar-se de les llistes del més venuts. A vegades, ni tan sols ho són.
2) No refiar-se dels crítics. Sovint estan altament condicionats per factor externs i, depèn com, són pedants.
3) Si el llibreter/a et té agafat els gustos, probablement l’encertarà 7 de cada 10 vegades.
4) Els llibres no s’escullen .. t’escullen ells a tu.

23 07 2009
Susanna

Estic tant i tant d’acord amb el punt 4!!!

Salut i llibres,

SU

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: