Homenatge a bons professors i lectors que he conegut

2 11 2009

09_07 llibres casa-1De ben segur que a la vida de cada lector hi ha un responsable de la seva afició a la lectura.

Els culpables de la meva afició són, a parts iguals :

• Una mestra de primària, la Marta Luna, que quan teníem 8 anys ens llegia cada dia un bocinet de llibre: Les extraordinàries aventures d’en Massagran, l’Orzowei….l’escoltàvem bocabadats i ens feia venir ganes de que les històries no s’acabessin mai. Es cuidava de la biblioteca de l’escola, i cada setmana sabia recomanar el llibre adequat per a cadascú de nosaltres. Allà hi vaig descobrir Enid Blynton , en Kasperle, les histories de l’Oscar de la Carmen Kurtz ,el Zoo de’n Pitus, Dídac Berta i la màquina de lligar boiraels astronautes del Mussol,   la colla dels 10… i tota la col·lecció dels Grumets de la Galera que s’estrenava llavors.

• La professora de literatura de BUP, la Mercè Torres, que ens parlava amb entusiasme de cadascun dels llibres del temari, i a tots, per avorrits que fossin, els hi trobava alguna cosa bona que ens transmetia amb ganes. Ens va fer disfrutar del Tirant lo Blanc, de  la Plaça del Diamant, de Mort de dama i ens va transmetre el seu entusiasme per els llibres.

El meu germà gran, a qui sempre veia absent amb el nas entre les pàgines d’un llibre. No vaig trigar gaire a remenar la seva biblioteca i ell m’ha fet descobrir algun dels meus autors preferits : Ana Maria Matute i Javier Marias

El meu avi, que tenia una biblioteca magnífica, sempre oberta i generosa per als seus nets. Allà hi vaig trobar Folch i Torres, Pere Calders, Manuel de Pedrolo, Montserrat Roig, Víctor Mora, Rudyard Kipling, Miquel Martí i Pol…, apart del gust per la ciència. Vaig heretar alguns dels seus llibres, que exhibeixo amb orgull a la modesta biblioteca de casa

Gràcies, és tot el que puc dir.
Anuncis

Accions

Information

6 responses

3 11 2009
L'Espolsada

Quin apunt més bonic 🙂

3 11 2009
Biblioteca mdremei

M’encantava Kasperle. Els tenia tots i els llegia una vegada i una altra… no n’he tornat a veure mai més.
Un homenatge molt maco

4 11 2009
kweilan

Un record molt bonic!

5 11 2009
Susanna

Realment és un apunt entranyable…

Petons,

SU

6 11 2009
viuillegeix

espolsada, kweilan, Susanna, biblioteca: macos, entranyables i bonics són els records que tinc d’aquesta gent. A la Mercè se la ve endur un càncer, a l’avi, els anys. La Marta ara es dedica a ensenyar a escriure, i el meu germà segueix amb el nas entre les pagines d’un llibre, tot i que a vegades el treu per posar-lo darrera d’una càmera de fer fotos.

10 12 2009
La.

Que maco aquest post!

Deixa un comentari

