En lloc segur. Wallace Stegner

14 04 2010

Una història senzilla, sense grans gestes d’amor, ni de guerra, ni de sexe, ni d’acció, però que explica una història d’autèntiques relacions humanes. Un cant a l’amistat protagonitzat per dues parelles al llarg de més de 30 anys. Una relació on una de les dones, la Charity, de caràcter dolç i dominant a la vegada, porta la veu cantant, influenciant de manera decisiva i contundent la vida dels altres tres.

Tot ell fa de bon llegir, però la tercera i ultima part és magistral. És on es revela l’autèntic caràcter de tots els personatges i s’acaben de desvelar tots els interrogants plantejats al llarg de la novel•la. Transmet l’inquietud per la mort imminent i anunciada de la Charity i acabes el llibre amb un sospir d’alleujament que t’allibera de l’angoixa dels últims moments.

Degut a l’ofici dels protagoniestes ( professors de literautra), està plagat de cites literàries, referències de llibres, de poetes i novel·listes que obren les finestres de la curiositat.

El que en diuen per la xarxa

Un que passava

soma

llegeixes o que


Anuncis

Accions

Information

10 responses

16 04 2010
Màgia

M’agrada la teva ressenya, me l’apunto!

16 04 2010
SU

Un gran llibre!
“La culpable” de la meva lectura va ser la magnífica llibretera de L’Espolsada!

Celebro que també t’hagi agradat!

Petó,

SU

16 04 2010
viuillegeix

Màgia, apunta, apunta, que val la pena!

Su, endevina on el vaig comprar, aquest? doncs a l’espolsada!!!… si, ja ho veus, jo també faig turisme de llibreries

17 04 2010
L'Espolsada

Gràcies noies, cada cop que llegeixo comentaris m’engreixo un quilo.
En lloc segur, no puc dir-ne res més.
Tasteu Quatre germanes.

17 04 2010
viuillegeix

a disposar, FE, 😉

quatre germanes serà el meu regal de St Jordi

18 04 2010
mireia

Jo també el vaig llegir deguta a la ressenya de L’ESPOLSADA (que gairebé sempre em convenç amb les seves magnífiques ressenyes).
És un dels que recomano per Sant Jordi, encara que no sigui una novetat editorial, de fet cCAP dels que recomano al blog és una novetat editorial.

19 04 2010
kweilan

També me’l va recomanar l’Espolsada i em va agradar molt també.

30 04 2010
Soma

Gràcies per linkar-me! Et felicito per aquest magnífic bloc, me l’apuntut!

3 05 2010
viuillegeix

Soma, benvingut, la casa és oberta a tothom

19 04 2011
Brooklyn. Colm Tóibín « Viu i llegeix

[…] de dir)  , ja em direu si a vosaltres també: Brooklyn, Quatre germanes de Jetta Carleton, En lloc segur, de Wallace Stegner , Corazón tan blanco de Javier Marías, Escrito en el cuerpo de Jeanete […]

Deixa un comentari

