La librería. Penelope Fitzgerald

23 05 2010

Seguint els recomanacions de la meva llibretera de capçalera, per St Jordi vaig comprar La librería.

Divertida, irònica, crítica , Penelope Fitzgerald explica l‘aventura d’una vídua de mitjana edat  que té la gosadia d’obrir una llibreria en un poble perdut d’Anglaterra, a finals dels anys 50. La protagonista, amb tota la seva innocència, desafia els poders fàctics de la zona i és la diana de totes les crítiques i maniobres perquè acabi tancant la llibrería, malgrat ser un negoci mitjanament pròsper .

Es llegeix en un tres i no res i deixa un regust de ganes de lluita i solidaritat envers la llibretera,que es veu abatuda sense rebre cap mena de suport dels seus clients i es veu obligada a marxar deixant el poble orfe de llibres.

Alguns bocinets que m’han agradat especialment

Una mostra de la (inutil?) bona fe

“Florence tenía buen corazón, aunque esto sirve de bien poco cuando lo que se trata es de sobrevivir”

“.. ella siempre había actuado según lo que creía que era correcto. No era consciente de que la moralidad rara vez representa una guía segura para la conducta humana”

El colmo de l’absurd

“el abogado explicó que los derechos (de paso) no se veían afectados  de ninguna manera por la imposibilidad física de ponerlos en práctica”

Petites perletes

“ ..esas novelas de cubiertas ligeramente  envejecidas, que tenían el aire de una mujer a la que nadie ha solicitado nunca un favor”

“-la antigüedad no es lo mismo que el interés histórico-dijo-De lo contrario, nosotros dos seríamos más interesantes de lo que somos”

“un buen libro es la preciosa savia del alma de un maestro, embalsamada y atesorada intencionadamente para una vida más allá  de la vida y, como tal, no hay duda de que debe ser un artículo de primera necesidad”

El que en diuen per la xarxa

El llibreter també l’ha llegit i l‘hi ha agradat

A l’alicia també

i a la María Aixa també

una extensa ressenya del llibre i l’autora a El placer de la lectura

Anuncis

Accions

Information

13 responses

23 05 2010
Mireia ( un altre invent)

Apa, tenim l amteixa llibretera virtual de capçalera! hehe! El tinc a la lista de pendents

23 05 2010
L'Espolsada

Dijous va ser el llibre del nostre club de lectura i va donar per molt. Tantes reflexions sobre literatura, sobre les llibreries, editorials… una societat carrinclona, un poder ocult que per por de veure perillar la seva hegemonia deixa que el poble es quedi sense llibreria, una pena com diu la Florence Green.
Sembla un llibre lleuger però amaga molta substància.

23 05 2010
kweilan

Seguint les recomanacions de la Fe també el vaig llegir i em va agradar molt.

24 05 2010
Màgia

Jo també el tinc a la llista de pendents, però avui el buscaré a la biblioteca. Pinta molt bé, segons la teva ressenya.

24 05 2010
Rita

En prenc nota doncs. Pel que dieu, promet! 🙂

24 05 2010
Botika

Sembla una petita joia, no? I no és de recent publicació?
També l’apunto per buscar-ho a la biblioteca.

24 05 2010
viuillegeix

Mireia, dona gust tenir algú que recomana novetats que valen la pena, no?

Espolsada, si que dona per molt. Aquest llibre demana relectura perquè està ple de matisos. Rellegint la teva ressenya una vegada acabat el llibre, encara hi vaig treure més suc.

Kweilan, les recomanacions de la Fe encara no m’han fallat mai

Màgia i Botika, és una perleta i és de recent publicació, o sigui que potser encara no el trobeu a la biblioteca . ja m’ho direu

24 05 2010
Botika

Acabo de mirar en el catàleg de biblioteques de la Diputació i només hi és en tres, Barcelona (Sagrada Família), Gavà i L’Hospitalet de Llobregat. Haurem d’esperar.

26 05 2010
Susanna

Vaig comprar el meu exemplar a l’Espolsada el divendres passat… Vaig per la pàgina 41. Promet. Està ple de perles…

Petons, bones lectures i una abraçada!

SU

26 05 2010
La

Ets la “noséquants” que llegeixo parlar (bé, molt bé) d’aquest llibre…se n’ha anat directe a la llista de “vull llegir”…És el que té això dels blogs, tu, que la llista creix, i creix, i creix….(no cal que segueixi, que ja m’enteneu…) 😉

28 05 2010
digue'm ariadna

… També el vaig llegir, arran de la recomanació de l’Espolsada. Com bé comenteu és una lectura plena de detalls i matisos. Em va agradar molt descobrir Penelope Fitzgerald, i ja tinc ganes de poder llegir el proper llibre que publicaran els de l’editorial Impedimenta…

29 05 2010
everlastingapprentice

Bon blog sí senyor! El pendré de referència pel futur. 🙂
Aprenent.

29 05 2010
viuillegeix

Su, ariadna, l’espolsada és qui va per devant recomanant bones coses, la resta ens hi afegim

La, creix la llista? no ho hauria dit mai !!!!! 😉

aprenent, benvingut, les portes són obertes a tothom !!!

Deixa un comentari

