El silenci dels arbres. Eduard Marquez

11 07 2010

Setmana convulsa de molta calor, feina agobiant i poca energia per llegir. Vaig començar a espigolar els primers capitols sense convicció. Divendres, però, havia d’anar a Barcelona, a fer un encàrrec. Me n’hi vaig amb tren, amb la cartera plena de feina per fer al tren, és una estona que fa de bon aprofitar. Però a última hora , xas, el silenci dels arbres es cola a la cartera, és prou menut com per colar-se on sigui. Arribo a l’estació amb temps. M’assec a l’andana. Obro la cartera i la ma distreta se’n va cap al llibre. Cau el punt i decideixo començar-lo de cap i de nou. Passa el primer tren i no me n’adono. Comparteixo hores de solitud amb l’Amela Jensen intentant esbrinar on és el tel que separa la pena del tedi, la por de la ràbia, el sofriment de la calma. Pujo a segon tren quan la Norah anuncia la mort de la seva filla Elma. Malgrat la musica estrident que surt d’un mòbil impertinent, m’absorveixen le històries del luthier que es passeja per el museu de música teixint coratge al voltant del terror.

L’Ernest i la Sophie es besen per primera vegada i jo m’haig d’aixecar d’una revolada si no vull passar-me de parada. Arribo a lloc encara amb l’emoció del primer so del violí i tinc la sort que em fan esperar una bona estona. Em criden just quan l’Aldina confesa que no enten això de “sense mi, la foscor”, però està escrit a l’amulet i necessita que li dugi sort.

Torno al tren i em colpeix tota la història, la miseria, la por, la covardia, la incertesa, i sobretot la fortalesa quan no queda res, només la vida i els records que són com un far que iluminen endavant. I enmig de la xerrameca del tren, se’m fa un nus a la gola i ploro. Em fan mal totes les guerres que no he conegut, em fa mal el que no he dit i i em dolen tots els petits detalls que he deixat escapar.

No amaguis el so. Que la música arribi on acaben els arbres. Avui més que mai.

I divendres va tenir tot ell un so més net , arrelat per sempre al fons de la memòria.

Gràcies Eduard Márquez.

Anuncis

Accions

Information

11 responses

11 07 2010
Rita

Me l’emporto a la maleta per aquests dies…

11 07 2010
L'Espolsada

Fa posar la pell de gallina, un bon llibre.

11 07 2010
Màgia

Una ressenya preciosa, el llibre promet i molt. Serà dels propers que llegeixi.

11 07 2010
elveidedalt

Vaja! Has entrat a fons! I que em dius de les visites guiades al Museu buit de quadres? Una imatge brutal. Un llibre impecable.

31 07 2010
SU

Viu i llegeix,

No sé quan llegiràs aquest comentari, però el teu apunt m’ha semblat excel·lent i m’ha emocionat…

Un petó que t’arribi allà on siguis, tot llegint…

2 08 2010
viuillegeix

SU, el llibre SI és excel·lent i emociona. …m’arriba el petò ja de vacacances, que aquest any a més de temps per llegir tinc bona connexió a internet per seguir gaudint del món blogaire.

3 02 2011
Una cosa xula « Viu i llegeix

[…] sobre llibres: un autor que m’agrada molt va convocar una colla de blogaires, per agrair-nos la difusió espontània que hem fet dels seus llibres i per presentar-nos la darrera novel•la. Una cosa informal. Una […]

6 02 2011
L’últim dia abans de demà. Eduard Márquez « Viu i llegeix

[…] per tota la càrrega emocional que va creixent a mida que avança la novel•la, i només em queda, una vegada més , donar les gràcies a l’Eduard Màrquez per compartir el seu […]

12 07 2011
16.- El silenci dels arbres | Una imatge i mil paraules

[…] El silenci dels arbres. Eduard Marquez […]

13 07 2011
Una imatge mil paraules « Viu i llegeix

[…] el plaer de llegir una colla de bons escrits aplegats en un llibret. Hi he enviat tres propostes: el silenci dels arbres, cicles i etapes i donde estan tus […]

13 08 2011
20.- El silenci dels arbres. Eduard Marquez | Una imatge i mil paraules

[…] El silenci dels arbres. Eduard Marquez […]

Deixa un comentari

