Quatre germanes. Jetta Carleton

17 08 2010

M’agraden els puzzles: una pila de peces, que per si soles poca cosa et diuen, però poc a poc s’agafen de bracet i et fan endevinar les formes fins que et presenten un dibuix, una foto, una història.

Una família: quatre germanes, els pares, la granja i els fets crucials de la seva vida. Sis punts de vista barrejats i dispars que ens expliquen una mateixa història que té múltiples cares. Amb comptagotes i sota el punt de vista de cadascun, ensenyant la seva cara pública i la seva cara més íntima, totes les peces es van acostant i finalment tenim la foto final de la família. Amb les seves grandeses i les seves miseries, les grans veritats i les petites mentides.

Una novel•la rodona, amb uns personatges tan reals , que malgrat la distància en temps i lloc ( anys 50, Missouri) tel’s sents molt propers. Serà per qué la humanitat respira els mateixos sentiments arreu i des de fa anys i panys? Serà, i serà també que la Jetta Carleton hi devia abocar cos i ànima per escriure aquesta seva única novel•la , i se’n va sortir amb nota

Coses que en diuen per la xarxa, que no són poques

N’han parlat la fe de l’espolsada,  la La , la Kweilan , Un altre invent, en barnils, i molts d’altres, sembla que agrada a tothom

Anuncis

Accions

Information

8 responses

17 08 2010
Rita

Havia llegit la ressenya de la kweilan i la tinc pendent. Em falta poquet ja per agafar-la… 😛

17 08 2010
myself

Tan parlar-ne me’n feu venir moltes ganes. Crec que l’agafaré de seguida.

17 08 2010
kweilan

Tens raó amb el que dius. M’alegro que t’hagi agradat.

18 08 2010
Màgia

El tinc reservat a la biblioteca, amb tantes bones ressenyes cada cop tinc més ganes de llegir-lo. M’agrada la idea que, per molta distància temporal i espacial que ens separi, al capdavall tots sentim i experimentem sensacions molt similars.

20 08 2010
Mireia

Celebro que t’hagi agradat. Llàstima que aquesta autora no n’escrigués cap més.

20 08 2010
L'Espolsada

🙂 me n’alegro molt, ja ho saps!

23 08 2010
Mireia

Hem coincidit, Viu i llegeix, a mi aquest també em va agradar força!!

19 04 2011
Brooklyn. Colm Tóibín « Viu i llegeix

[…] més que d’altres, tot s’ha de dir)  , ja em direu si a vosaltres també: Brooklyn, Quatre germanes de Jetta Carleton, En lloc segur, de Wallace Stegner , Corazón tan blanco de Javier Marías, […]

Deixa un comentari

