Olive Kitteridge. Elisabeth Strout

11 07 2011

Un seguit d’històries d’homes i dones robustes, totes al voltant de l’Olive Kitteridge, una mestra jubilada d’un poblet americà. En algunes l’Olive és protagonista, en d’altres hi treu el nas d’esquitllentes. Història a història s’entreveu la personalitat directa i sense embuts de l’Olive. Apartant algunes capes d’aparent duresa s’hi acaba trobant la seva sensibilitat i els autèntics sentiments, fràgils moltes vegades. M’ha agradat el personatge i el paisatge humà per el que es mou: autèntic i ple de dubtes, com el teu i com el meu.

 Alguns bocinets i expressions que m’han agradat

“ a cal sabater, sabates de paper” aquesta m’encanta!!

Pg 284 “ Va recordar el que era l’esperança i era allò mateix: aquell bregar interior que t’empeny sempre endavant, que et fa obrir camí en la vida de la mateixa manera que aquelles barques obrien solcs en l’aigua resplendent, igual com l’avió tallava l’aire cap a un lloc nou, nou i on la necessitava”

Pg 294 “Ja podien anar dient missa sobre això de jutjar un llibre per la coberta, que tot i això l’Olive sempre trobava que els cares oferien molta informació”

 

el que en diuen per la xarxa

una magnífica ressenya a ca l’espolsada

la pàgina de l’autora
premi llibreter 2010

a el tronc i les cendres


 

Accions

Information

6 responses

11 07 2011
kweilan

A mi em va agradar molt.

11 07 2011
carina

Tinc ganes de llegir-lo, ja et diré

12 07 2011
Màgia

A mi també em va agradar molt, és una història de detalls molt bonica.

16 07 2011
L'Espolsada

Aix com m’agrada que parlis de l’Olive, m’encanta!

1 08 2011
Rita

A mi també em va agradar molt! 🙂

15 04 2012
S’acosta St Jordi, quins llibres ens durà el drac, aquest any? « Viu i llegeix

[…] els amants de les petites aventures del dia a dia, l’Olive Kitteridge d’Elisabeth Strout és l’heroïna de la vida quotidiana: mestra, mare , veïna ,esposa, amiga, sogra. Un recull […]

Deixa un comentari

