La llista dels més llegits

12 08 2011

Fa temps que quan em miro les llistes dels llibres més venuts em pregunto com es podria fer la llista dels més llegits o, encara més interessant, la llista dels més rellegits. Com que ni una cosa ni l’altre no té un interès comercial, ja veig que la cosa no serà de fàcil solució. Ho podríem proposar a sociòlegs o filòlegs en busca de tema per algun treball de recerca, la veritat jo no sabria ni per on començar, però el resultat de l’estudi m’interessa molt i molt.

Per si algú s’anima a encetar l’estudi en qüestió, aquí deixo com a mostra inicial i desinteressada per el bé del progrés i la societat, la llista dels meus rellegits

( per ordre d’aparició a la meva memòria menguant)

  • Ronda naval sota la boira. Pere Calders
  • Frankenstein. Mary Schelley
  • Les veus del Pamano. Jaume Cabré
  • La mutació sentimental. Carme Torras
  • Corazón tan blanco. Javier Marías
  • Mañana en la batalla piensa en mi. Javier Marías
  • El corazón helado. Almudena Grandes
  • Anna Karenina. Lev Tolstoi
  • Guerra i Pau. Lev Tolstoi
  • Mort de dama . Llorença Vilallonga
  • El silenci dels arbres. Eduard Márquez
  • L’últim dia abans de demà. Eduard Márquez
  • La plaça del diamant. Mercè Rodoreda
  • Dones. Isabel Clara Simó
  • L’amant de Lady Chatterley. DH lawrence
  • Howards End E M Foster
  • Petits contes misògens Patricia Highsmith
  • El temps de els cireres Montserrat Roig
  • Opinions d’un pallasso. Heinrich Böll
  • El món segons Garp. John Irving
  • Memòries d’una geisha. Arthur Golden

…. i potser algún més que ara no recordo

us animeu a fer la llista dels vostres rellegits?

Anuncis

Accions

Information

13 responses

12 08 2011
SM

Quants cops t’has llegit Guerra i Pau??? Tu tens molt temps lliure! 😉

13 08 2011
ÒscarAzAl

Jo de moment segueixo el principi de no rellegir cap llibre i donar preferència als nous. O, com a molt, rellegir-lo en la llengua original si en vaig llegir una traducció. Vaja, que la meva llista de rellegits fa peneta…

13 08 2011
Helena Bonals

Alguns no els he rellegit del tot, sinó buscant framents que m’agraden, però tots me’ls rellegiria sencers més d’un cop:

Howards End de Forster
Viatge a l’Índia de Forster
Una habitació amb bona vista de Forster
Maurice de Forster

La immortalitat de Kundera
El vals de l’adéu de Kundera
La insostenible lleugeresa del ser de Kundera

Retorn a Brideshead d’Evelyn Waugh

Testa de vell en bronze de Folch i Camarasa

El menyspreu de Moravia

Cendra per Martina de Pedrolo

Edat Roja de Margarit

Poemes d’Alberto Caeiro de Pessoa

(segur que me’n deixo)

13 08 2011
viuillegeix

Salvador, que només es la segona vegada que esl llegeixo, aprofito les vacances sota un pi per fer-ho
Helena, prenc nota dels teus “prefes”, n’hi ha alguns que no els he llegit encara
Oscar, cadascu segueix la seva politica… a mi m’agrada de tant en tant fer alguna relectura, com que de totes maneres non ens acabarem MAI les novetats….

16 08 2011
Màgia

Jo tampoc tinc tendència a rellegir, tot i que si que hi ha clàssics que he tornat a llegir per algun motiu en concret (sovint, lectures compartides del QL?). Com l’Helena, també sóc més de buscar fragments més que reprendre tot el llibre, i també solc donar preferència als nous. Tot i això, és una bona iniciativa la llista dels rellegits, les lectures i relectures mai són de més i sempre descobreixes coses noves.

16 08 2011
Botika

Hola!
Els pocs llibres que he rellegit són llibres que feia molts anys (i quan dic molt són molts!) que havia llegit i normalment m’ha agradat més la segona lectura que la priimera. També ho he fet quan no hi ha cap novetat que em cridi l’atenció.
M’afegeixo a l’opinió teva: caldria fer aquesta llista de rellegits, trobaríem més d’una sorpresa.

17 08 2011
Susanna

Agafa’t fort! L’únic llibre que sóc conscient d’haver rellegit és “Love Story” (era estiu i estava malalta i era l’únic llibre que hi havia a la casa d’estiueig i…).
Bé, si t’envejava per les lectures, ara t’envejo per les relectures… Ai!

Abraçada des de davant del ventilador,

SU

17 08 2011
Bibliotossa

Rellegeixo molt, gairebé tot el que m’ha agradat molt ho he rellegit. Fins i tot alguna vegada he acabat un llibre i, tot seguit, hi he tornat.
Aquí, de memòria, també, alguns dels llibres més rellegits:

– Memòries d’Adrià de Marguerite Yourcenar
– Cien años de soledad de Gabriel García Márquez
– El món d’ahir d’Stefan Zweig
– El palau de la lluna de Paul Auster
– Si una noche de invierno un viajero d’Italo Calvino
– L’última trobada de Sándor Márai
– Ficciones de Jorge Luis Borges
– Camí de sirga de Jesús Moncada
– Cròniques marcianes de Ray Bradbury
– Historias de cronopios y famas de Julio Cortázar
– Les veus del Pamano de Jaume Cabré
– Memòries d’un nen ful d’Amadou Hampaté Bâ
– La Balada del cafè trist de Carson McCullers
– Quanta, quanta guerra… de Mercè Rodoreda
– Corazón tan blanco de Javier Marías
– El buen soldado de Ford Madox Ford
– Elegia de Philip Roth
– El lloro de Flaubert de Julian Barnes

I els darrers rellegits, sensacionals: Massa felicitat d’Alice Munro i Una cuestión personal de Kenzaburo Oé.

Agafo, ja de seguida, el Calders de la teva llista que no he llegit. Gràcies!

17 08 2011
elveidedalt

Hosti! Ara sí que veig que estàs malament de debò! Rellegir, dius? Crec que una vegada vaig rellegir un Tíntín. I com que sabia el final, me’l vaig saltar.
Però tu tens temps de tot això? Enveja sana… Ja diuen que les dones podeu fer dues coses alhora, o tres. Deus llegir…a quatre mans! 😉

I conyes a banda, les biblioteques sí que fan llistes del més prestats. Que potser són els més llegits. tot i que deuen haver-hi els que obliguen a els escoles. Però segur que és una dada…

Segueix rellegint. queal millor, t’aprens Guerra i Pau de memòria. Com aquells de “Farenheit 451”!

Records estiuencs!

21 08 2011
David

No està gens malament la llista! Em sembla que coincidim amb la relectura de Frankenstein i de La plaça del Diamant. D’altres ni tan sols els he llegit un cop i mira que, per exemple, el d’en Böll fa anys que el tinc pendent. I com diuen per aquí, rellegir Tolstoi té molt de mèrit (i de ben segur que també és molt agraït). Salut i bones lectures!

22 08 2011
viuillegeix

Veí, es que els que estem tocats del bolet ens tanquen i tenim temps per llegir i rellegir….., i per cert a la llista m’he deixat els tinitns , els asterix, els benet tallaferro i els de la patrrulla dels castors….,

bibliotossa, també prenc nota dels teus prefes

Su, doncs el love story no l’he llegit, potser que m’hi posi, no?

David, els totxos del Tolstoi són 30% repte, 70 % delícia.

30 08 2011
esrtrellada

Es una enveja com fas les “critiques” dels llibres, quan les llegeixo em sembla que no es el llibre que jo recordihaver llegit , i de rellegir, no en sòc gaire aficionada, tot i que 6tinc llibres que m’agraderia rellegir,

30 08 2011
viuillegeix

estrellada, cada llibre és diferent per a cada lector!!! una abraçada

Deixa un comentari

