Retorno a Brideshead. Evelyn Waugh

28 01 2012

Una història d’aquelles en les que ensumes la fatalitat només de llegir les primeres pàgines. La melancolia flota en l’ambient com les boires baixes dels dies d’hivern i s’enganxa en tots i cadascun dels personatges i ambients que van apareixent a la novel•la: Charles Ryder, els germans Flyte, (en Sebastian, la Julia i la Cordelia) , Brideshead la gran casa de Lord i Lady Marchmain…

A través del seu amic Sebastian, en Charles Ryder s’enamora de la seva família turmentada per les arrels catòliques i amb un destí marcat per la incapacitat de ser feliços, tot i tenir-ho tot. S’enamora de la idea de família, d’en Sebastian, que és el seu negatiu , de la Júlia, que tot ho té i tot ho perd. Però ni tan sols els lord i les ladies poden tenir una vida feliç: ningú no els demana realment què volen fer de les seves vides. Tenen un destí marcat i tot els hi passa per sobre , com si veiessin passar la felicitat a través de la finestra d’un tren, sense la possibilitat de baixar-ne.

El llenguatge, tan seductor com els personatges.


Accions

Information

3 responses

28 01 2012
Susanna

Quin gran llibre! A més, és d’aquells que em porta molts records d’una època molt llunyana però molt maca de la meva vida…

Abraçada!

SU

29 01 2012
L'Espolsada

El vaig llegir fa temps i tot i q em va agradar molt vaig ser incapaç de ressenyar-lo, a vegades passa, oi?

29 01 2012
viuillegeix

SU,podriem escriure les nostres biogarfies a partir del que hem llegit, no? hi ha llibres que marquen époques.

Fe, a mi m’ha costat fer la ressenya, fa quasi més d’un mes que el vaig acabar….

Deixa un comentari

