a la tardor , tot recordant les lectures de l’estiu

17 09 2013

Surto de bon mati i ja es nota la tardor que comença a treure el nas. Ahir,tot corrent pel parc, la catifa de fulles acabades de caure em van retornar olors i records d’infantesa: aquells setembres encara a la casa d’estiueig, retornant d’escola i passejant per sota els plataners, arrossegant fulles amb els peus , amb jersei i encara amb la morenor estiuenca a la pell. Dels primers dies d’escola recordo el plaer d’explicar a la senyoreta Marta, la que duia la biblioteca ( una habitació de 5 o 6 metres quadrats amb les parets folrades de llibres fins el sostre) el que havia llegit a l’estiu: grumets de la galera a dojo, Hollister, Kasperle, l’Oscar i la seva oca, Enid Blyton en tots els seus formats, las aventuras de guillermo, els misteris de l’Alfred Hitchcock, Julio Verne… Lectures de balanci a l’hora de la migdiada sota el desmai, o sota la ombra d’una barca a la platja. Lectures que em duien d’un món plàcid, a un món de fantasia i aventures on tot era possible, plenes de personatges valents, tendres, divertits i amb una vida pròpia envejable: els astronautes del mussol eren uns marrecs que s’enfilaven a un cohet per anar a explorar l’espai, en Didac i la Berta, feien invents increïbles per lligar la boira, a la família Hollister nens i pares s’aliaven per resoldre els cassos més inversemblants i les gamberrades innocents de’n Guillermo i les tonteries continues de’n Kasperle despertaven les meves ganes d’imitar-los que no van arribar mai a bon port. Molts estaven tenyits d’un surrealisme innocent que et feia creure que tot era possible. Han passat un grapat d’anys i coses des de les lectures d’Enid Blyton, i ja fa dies que ens hem adonat que no tot és possible, però la sensació de placidesa de llegir en temps de vacances crec que continua intacta.

I ara que el curs torna a rodar, a falta de senyoreta Marta, us faig cinc cèntims del que he llegit. No ha sigut un estiu d’especial placidesa lectora, vull dir que m’he mogut bastant i no m’he perdut sota un pi a deixar passar hores amb un llibre a les mans com solia fer. He buscat lectures de poc esforç, plàcides o que m’enganxessin una mica, per llegir a estonetes.

T is for tresspass, de Sue Grafton. És el primer que llegeixo d’aquesta sèrie abecedeica. No en se gaire del gènere, però diria que és un thriller psicologic, ja m’ho direu: hi ha poca sang i fetge i molta intriga d’una ment recargolada que es guanya la vida com a cuidadora d’ancians, però bàsicament maquina les mil-i-unes per fer-los totalment dependents i acabar buidant cases, comptes corrents , butxaques i el que faci falta. Tot el que puc dir és que em va enganxar la trama i vaig passar una bona estona.

The shell seekers de Rosamunde Pilcher. Me’l van recomanar com a lectura plàcida i la van encertar. La història d’una família explicada a través de diversos personatges ben traçats que recorren uns 70 anys fent salts en el temps. Poc a poc vas construint la història a base d’informacions diverses que van lligant de manera natural. Te algun punt de previsible, però la veritat és que ja m’ha anat be una novel•la amb happy end que m’ha fet passar unes hores plàcides d’estiu.

I com que de la madame bovary ja us en vaig parlar, aqui s’acaben les lectures estiuenques. Espero que aquesta tardor no faci de les seves amb la lecturina i la pugui alimentar una mica, que ja em fa falta.

Accions

Information

One response

18 09 2013
Botika

Quines lectures més plàcides, com dius, per l’estiu. De Sue Grafton només he llegit l’A, el primer, i Los buscadores de conchas me’l vaig llegir fa un munt de temps, però em va deixar molt bon record.
Et desitjo molt bones lectures per aquesta tardor. Salutacions!

Deixa un comentari

