Fotos i llibres:fidelitats i canvis de cicle

14 01 2015

15_01 roterdam (120)Apart de llegir, m’agrada fer fotos. L’any 93 em vaig comprar una Nikon Fm2 reflex manual amb un objectu fixe. L’any 2005 em vaig comprar una Nikon Fm3 i un parell més d’objectius fixes. Eren màquines lleugeres i resistents i m’encantava fer fotos. Tothom ja anava amb cameres digitals , i jo, tossuda amb les meves analògiques i els meus objectius fixes i manuals sota la mirada sorneguera dels fotògrafs ocasionals que es creuaven a la meva vida . … però es clar em vaig trobar un dia que la botiga de fotos de la cantonada va deixar de revelar carrets i la cosa es va complicar, Així que el 2009 , evitant el perill imminent de que m’ingressessin en un museu en veure’m amb un carret a la ma, em vaig comprar una digital, una Nikon rèflex de segona ma a la que podia adaptar els meus meravellosos i lluminosos objectius. Em vaig modernitzar en quant a suport, però vaig perdre en pes ( no que jo perdés pes, això no passa gairebé mai, els quilos sempre m’enyoren i tornen, però això ja és una altra historia ), vull dir que la càmera reflex digital i els tres objectius feien un pes i embalum considerable, però com que m’agrada fer fotos, jo com si res , d’excursió per la muntanya, de viatge per el món , trotant amb la bici, els dies familiars assenyalats… sempre amb la bossa penjant amb l’embalum fotogràfic, fidel a les reflex, fidel a Nikon.

Però es clar, poc a poc m’he trobat que cada vegada em feia més mandra agafar l’embalum, sobretot per sortir a caminar i amb la bici. I ai las! sovint em trobava pecant, fent coses que la meva religió castiga molt durament: imagineu-vos que arribava a fer fotos amb el mòbil, cosa inútil com poques, ja que el meu mòbil és una autentica porqueria i més m’hauria valgut treure els aquarel·les i pintar el paisatge abans de fer aquestes fotos infectes, descolorides i borroses.

Total, desprès d’aquests petits pecats, que espero que no se’m tinguin en compte el dia del judici final, vaig decidir posar-hi remei: comprar una mirrorless, petita, lleugera, àgil, renunciant així a una reflex desprès de molts anys de fidelitat absoluta. I no només això, he renunciat també a una marca: Nikon. Que tampoc no se’m tingui en compte. No és una infidelitat, només és que Nikon i jo hem evolucionat diferent. No oblidaré mai les hores de felicitat que m’han donat les meves reflex Nikon i tinc els milers de fotos que hi he fet, però ara he donat un pas endavant , hi ha hagut un canvi de cicle i emprenc un altre camí.

I els que llegiu aquets blog també coneixeu la meva fidelitat al quellegeixes. Tampoc no oblidaré les hores de felicitat que m’ha proporcionat i també tinc el record dels milers d’intervencions que hi he fet, que es guarden congelades al QL1.0… però el QL i jo hem evolucionat diferent i aquesta versió 2.0 no em satisfà. Així doncs he emprés un altre camí per compartir xerrameca lectora amb altres malalts de llibres. Ara em trobareu al Lecta Manent, un petit fòrum casolà , de plataforma gratuïta i mantingut per un parell de voluntaris. És modest i hi ha poca gent, la majoria som quellegistes que no ens hem adaptat al QL 2.0 i en el LectaManent seguim parlant de llibres de manera tranquil·la i reposada. No hi ha cap intenció de créixer, ni de captar usuaris, ni de ressaltar novetats editorials, ni de res… . La intenció és passar-ho be, llegir i comentar …. si us hi voleu afegir , sereu benvinguts, passeu, passeu , els llibres són casa de tots

lecta_11

Anuncis

Accions

Information

3 responses

14 01 2015
Elveidedalt

Amb el nou QL 2.0, no sé…és com aquella noia nova de la disco amb la q volies ballar i vas i li tires la canya a veure què passa. Ara per ara prenem copes i després ja veurem com evoluciona la nit…
Ja veig q a vós en aquesta disco no et trobaré més…ni et trauré la trauré a ballar…Snif…
En fi, sortiré a passejar a veure q trobo en aquest bareto nou del barri q posa LectaManent. Espero q la parròquia no parli en llatí, ni em fotin les ampolles pel cap…
Per cert, jo encara sóc de Nikon. Fidel als meus principis. (Que si cal, els canvio ara mateix per uns altres).
Records!

15 01 2015
Helena

Jo només participava ja en el joc del diccionari, i s’ha acabat. Amb el QL? he passat molt bones estones, que no crec que es repeteixin.

15 01 2015
Botika

Jo tampoc m’acabo d’adaptar al nou QL?, provaré el LectaManent.
I jo tinc una Canon, però últimament faig més fotos amb el mòbil que amb la càmera, amb l’afició a l’instagram.
M’alegro de retrobar-te, encara que sigui amb comtagotes, el Veí sí que està perdut…

Deixa un comentari

