Escrito en el cuerpo. Jeanette Winterson

7 09 2009

4-puntsUna historia d’amor absolut, de cos i ànima. Sense final feliç, precisament per lo absolut de l’amor, però també per l’encegament de l’amor, que no deixa mirar i interpretar el que hi ha al voltant. Una borratxera tan gran d’amor que torna egoista, que es veu capaç de tot, de salvar-ho tot, de que tot li ho perdonin. Però…. desprès de l’amor absolut hi ha la pèrdua absoluta.

Perquè la pèrdua és la mesura de l’amor ?es pregunta el / la protagonista….. Al llarg de la novel·la no queda clar si el personatge principal és home o dona i alterna amants masculins i femenins.  Jo m’inclino a pensar que és una dona, per la sensibilitat amb la que pensa i actua el personatge en qüestió.  Digueu-me simple, i que els homes sensibles no se m’enfadin.

M’ha agradat, diria que molt. M’han agafat ganes de rellegir-lo només acabar-lo. És dels que deixen un regust en acabar-lo i costa de decidir quina serà la següent lectura. Això em passa amb les bones lectures, em queda una sensació de buidor, precisament per com m’han omplert les paraules. Penso que res més no m’omplirà .Potser és com l’amor, que si en tastes un de debó, et sembla que mai més no trobràs res d’igual. Osti, quin cursilada, però aqui queda!!!

Segurament l’acabaré comprant, el llibre, s’enten.

Ressenyes detallades de la novel·la, aqui i aqui


Accions

Information

14 responses

8 09 2009
kweilan

Sembla que ha d’estar bé aquest llibre pel que dius. Jo d’aquesta autora vaig llegir La nena del far i la vaig trobar d’una sensibilitat especial. M’apunto la teua recomanació.

8 09 2009
rita

Gràcies per la recomanació! No conec el llibre ni l’autora, pinta bé… A la llista! 🙂

9 09 2009
Llibreria l'Aranya

Coneixes Library Thing?

http://cat.librarything.com/catalog/laranya

Potser t’interessarà crear-te un perfil i penjar tota la teva biblioteca …. ;D

9 09 2009
viuillegeix

kweilan, sens dubte llegiré més jeanette winterson. Gràcies, m’anoto la nena del far

Rita, un més a la llista!!!

gràcies aranya, però ja estic donada d’alta a l’anobii, que sembla que es una plataforma similar a library thing

9 09 2009
L'Espolsada

Ja l’apunto a la pila dels pendents! Buf quina feinada!

11 09 2009
Eva

Sembla que deu estar bé, jo també l’apunto a la llista.
Salut!!!

17 09 2009
digue'm ariadna

… M’apunto la recomanació, d’ella vaig llegir La pasión i La niña del faro i em van captivar…

19 09 2009
Mireia

No n’estic segura però crec que fa anys el vaig començar i no em va enganxar, potser no era el moment. Miraré de recordar on el tinc (potser l’he deixat i ara ve allò de: A QUI???), i a veure si algun dia faig el segon intent.

23 09 2009
viuillegeix

Mireia, potser no enganxa i s’ha de trobar el moment, però val la pena donar-li una segona oportunitat. Ja m’ho diràs

27 09 2009
Màgia

Jo ho he provat amb dos de la Winterson i no m’acaba de convèncer. Tot i això, Escrito en el cuerpo té molt bones crítiques (com la teva!) així que no descarto donar-li una oportunitat més endavant.

9 02 2010
Planeta Blau. Jeanette Winterson « Viu i llegeix

[…] de ciencia ficció, però com que La mutacio sentimental de la Carme Torras em va agradar molt i la Jeanette Winterson també m’agrada , em vaig decidir a provar el Planeta Blau. I tal com havia sentit a dir, tenen […]

19 04 2011
Brooklyn. Colm Tóibín « Viu i llegeix

[…] de Jetta Carleton, En lloc segur, de Wallace Stegner , Corazón tan blanco de Javier Marías, Escrito en el cuerpo de Jeanete Winterson, Una música constant de Vickram Seth i  Opinions d’un pallasso de […]

11 03 2024
Ona Peracaula

Escrito en el cuerpo. Jeanette Winterson

Intentar identificar el gènere del personatge principal depenent del gènere dels amants és una mica homòfob, no…? Si només hagués parlat d’amants dones, el protagonista seria un home? A més, tenint en compte que l’autora és lesbiana… No tinc certeses, però tinc pocs dubtes.

22 03 2024
viuillegeix

Ona,  quan vaig llegir la novel·la i en vaig fer la ressenya ( al 2009, fa quasi 15 anys) no coneixia la Jeanette Winterson i no sabia si era lesbiana, hetero, queer… . Ara ho he llegit quasi tot d’ella i he llegit coses de la seva vida. 

En el text no hi veig intent d’identificar el gènere de la protagonista ( ara no en tinc dubtes) per el gènere dels amants, pero tot és interpretable . Potser el que passa és que no em vaig saber expressar prou bé: és el que te això dels blogers amateurs. Al llarg de la meva vida jo mateixa he tingut amants homes i dones i des de fa anys em sento lesbiana, aixi que seria una mica curiós que el text fos homòfob.

Deixa un comentari