Al Blog del Senyor Boix hi ha una mica més de silenci

10 02 2010

M’agrada l’hora del lector. M’agrada l’Emili Manzano, en Victor Amela, en Xavier Alvarez, la Marina Espasa i tots els altres que hi col•laboren habitualment. M’agrada l’ambient que es crea. Encomanen entusiasme per els llibres, fan pujar la lecturina, i això m’encanta.

M’agrada també el Blog de senyor Boix que puntualment ens informa del que es cou per el proper programa i fa la feinada de ressenyar tooooot el que s’ha recomanat en l’anterior programa. I m’agrada llegir la multitud de comentaris d’abans i després de cada programa, però …ara han tancat la possibilitat de fer-hi més comentaris. Perquè? Ho explica de manera deliciosa l’Emili Manzano aqui amb El berenar de diumenge (aneu-hi i llegiu-ho, val la pena) que  m’ha emocionat per la forma, com em van emocionar els Pinyols d’aubercoc .

Després de llegir-ho se m’ha fet un nus a la gola i els ull se m’han encegat de ràbia. Perquè hem de viure en un país en guerra? Ens hem de sotmetre tots al control antiterrorista per quatre ànimes perverses que no saben viure sense fer mal ? A vegades sembla que hi ha un cel net i clar, que pots sortir al carrer amb un somriure ample i que fins i tot pots convidar a algú a un cafè sense cap raó aparent . Però sembla que això és pura il•lusió, que hi ha núvols tòxics que apareixen arreu, que en sortir de casa l’has de tancar amb clau i forrellat , i alerta a qui somriguis o convidis a un cafè no fos cas que t’acusin de corrupte o xantatgista. Digueu-me il•lusa, però jo no vull viure en un món així, ajudeu-me a parar-lo que vull baixar a la propera parada.

Amics de l’hora del lector, mentre seguiu volent guanyar batalles en despatxos per defensar l’espontaneïtat , mentre seguiu en pantalla convidant a la lectura amb aquell somriure franc que crea oasi , encara puc pensar que hi ha un bri d’esperança. No defalliu que malgrat les ànimes perverses que ho volen esbombar tot, seguirem seguint-vos. En silenci, sense feed back, però allà seguirem.


Accions

Information

6 responses

12 02 2010
Susanna

Disculpa la meva ignorància: què ha passat exactament?
Puc interpretar aquest fragment: “…però aquests dies, davant el caire aspre, desplaent i inharmònic que han près aquestes pàgines, no podem evitar de demanar-nos si no haurem perdut una guerra…”, com que els comentaristes s’han excedit en alguna cosa, però…
Si vols/pots, m’ho expliques?
Gràcies! I, sigui el que sigui, em sap greu…
Petó,
SU

13 02 2010
GP

Hola, tot passejant he anat a parar a Viu i llegeix, i sobre el blog del sr Boix crec que els fets s´han de parar abans, no pot ser que un blog de llibres i literatura es fàcil massa personal, la gent avisava, es queixava, però com si res. Van arribar les males paraules, i finalment el silenci.
Sap molt greu, però demano que la gent s´identifiqui, això abans que el silenci d´ara.

13 02 2010
L'Espolsada

Ui però què ha passat exactament?

13 02 2010
Màgia

Jo tampoc he acabat d’entendre què ha passat però és una llàstima que la gent ja no pugui comentar.

13 02 2010
viuillegeix

Su, Fe, Màgia, el que ha passat és , més o manco, el que explica en GP. Si us entreteniu a llegir els prop de 140 comentaris de l’ultim dia que es van permetre comentaris, ja veureu que hi plana mal rollo i desqualificacions per part d’aguns “comentaristes”. Però no cal ni perdre-hi temps .

Com deien a sobrellibres.cat ( al final de l’apunt http://sobrellibres.cat/2010/02/12/e-renovar-se-o-morir/) , “que descansin en pau els comentaris que ja no podrem deixar al bloc de L’hora del lector”. I jo afegeixo “LLarga vida a l’hora del lector, a la seva tropa i als seus seguidors “

14 02 2010
hiniare

Em passo pel blog de L’hora del lector” de tant en tant, sobretot per la informació dels llibres que han sortit al programa. No he llegit mai tots el comentaris, ara veig que tenim molta sort al QL? pel bon ambient de que gaudim i toquem fusta i plàstic i el que sigui perquè alguns elements no el facin malbé. És el perill d’internet, per sort també et permet conèixer gent estupenda i comunicar-te lliurement.
Ens llegim,
h.

Deixa un comentari